هر روز : امام حسین با عده کم همه چیزش را فدای اسلام کرد‚ مقابل یک امپراطوری بزرگ ایستاد و ((نه)) گفت. هر روز باید در هر جا این ((نه)) محفوظ بماند و این مجالسی که هست‚ مجالسی است که دنبال همین است که این ((نه)) را محفوظ بدارد.
ملت گریه : بچه ها و جوان های ما خیال نکنند که مساله‚ مساله ملت گریه است‚ این را دیگران القا کردند به شماها که بگوئید ملت گریه. آنها از همین گریه ها می ترسند برای اینکه گریه ای است که گریه بر مظلوم است...اینهایی که تزریق می کنند به شما ملت گریه‚ ملت گریه‚ اینها خیانت می کنند. بزرگ هایشان و ارباب هایشان از این گریه ها می ترسند 30/7/58
این شعائر باید حفظ شود : فریاد مقابل ظالم است‚ دسته هائی که بیرون می آیند‚ مقابل ظالم هستند‚ قیام کرده اند. اینها را باید حفظ کنید‚ اینها شعائر مذهبی ماست که باید حفظ بشود‚ اینها یک شعائر سیاسی است که باید حفظ بشود. صحیفه نور ج10 ص32
سیل اشکها دشمنان اسلام را نابود می کند: ما از این اجتماعات استفاده می کنیم‚ ما از آن الله اکبرها‚ ملت ما از آن الله اکبرها استفاده کرد‚ آن الله اکبرها را باید حفظ بکنیم. این مظاهر و مشائر و اموری که در اسلام در آن سفارش شده باید فکر کنید که اینها یک مساله سطحی نبوده است که می خواستند جمع بشوند و گریه کنند‚ خیر‚ ما ملت گریه سیاسی هستیم‚ ما ملتی هستیم که با همین اشک ها سیل جریان می دهیم و خرد می کنیم سدهایی را که در مقابل اسلام ایستاده است. صحیفه نورج13 ص156
ما با روضه زنده هستیم : روضه را دست از آن برندارید که ما با روضه زنده هستیم. این مجالس را حفظ کنید‚ همه مجالسی که اجتماعات دینی هست‚ اجتماعات اسلامی هست‚ اینها اسلام را در قلوب ما زنده نگه می دارد. 14/8/59
محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است: ما باید حافظ این سنتهای اسلامی‚ حافظ این دستجات مبارک اسلامی که در عاشورا‚ در محرم و صفر در مواقع مقتضی به راه می افتند تاکید کنیم که بیشتر دنبالش باشند. محرم و صفر است که اسلام را نگه داشته است‚ فداکاری سیدالشهدا سلام الله علیه است که اسلام را برای ما زنده نگه داشته است. زنده نگه داشتن عاشورا با همان وضع سنتی خودش از طرف روحانیون‚ از طرف خطبا با همان وضع سابق و از طرف توده های باید ادامه داشته باشد. صحیفه نورج15ص204
روضه را همانطور که سابق می خواندند، بخوانند: بدانید که اگر بخواهید نهضت شما محفوظ بماند‚ باید این سنت ها را حفظ کنید. البته اگر چنانچه یک چیزهای ناروائی بوده است سابق و دست اشخاص بی اطلاع از مسائل اسلام بوده‚ آنها باید یک قدری تصفیه بشود لکن عزاداری به همان قوت خودش باید باقی بماند و گویندگان پس از اینکه مسائل روز را گفتند‚ روضه را همانطور که سابق می خواندند و مرثیه را همانطور که سابق می خواندند بخوانند و مردم را مهیا کنند برای فداکاری.
این خون سیدالشهد است : این خون سیدالشهد است که خون های همه ملت های اسلامی را به جوش می آورد و این دستجات عزیز عاشورا است که مردم را به هیجان می آورد و برای اسلام و برای حفظ مقاصد اسلامی مهیا می کند. در این امر سستی نباید کرد. صحیفه نور ج15 ص204
سازماندهی تاریخی تشیع : در طول تاریخ‚ این مجالس عزا که یک سازماندهی سرتاسری کشورها هست‚ کشورهای اسلامی هست و در ایران که مهد تشیع و اسلام و شیعه هست‚ در مقابل حکومت هائی که پیش می آمدند و بنای بر این داشتند که اساس اسلام را از بین ببرند‚ اساس روحانیت را از بین ببرند‚ آن چیزی که در مقابل آنها‚ آنها را می ترساند‚ این مجالس عزا و این دستجات بود. صحیفه نور ج 16 ص207
مداح و سخنران و پامنبری : من امیدوارم که هر چه بیشتر و هر چه بهتر این مجالس برپا باشد. و از خطبای بزرگ تا آن نوحه خوان در این تاثیر دارد. آن که ایستاده پای منبر چند شعر می گوید و چند شعر می خواند‚ با آن که در منبر است و خطیب است‚ اینها هر دو در این مساله تاثیر دارند‚ تاثیر طبیعی دارند‚ گرچه خود بعضی اشخاص هم ندانند دارند چه می کنند‚ من حیث لایشعر. صحیفه نور ج16 ص209
زیر پرچم حسین: اگر این مجالس وعظ و خطابه و عزاداری و اجتماعات سوگواری نبود‚ کشور ما پیروز نمی شد. همه در تحت بیرق امام حسین سلام الله علیه قیام کردند. صحیفه نور ج 17 ص62
ملت حماسه یا ملت گریه : این مجالس عزای سیدالشهداست و مجالس دعا و دعای کمیل و سایر ادعیه است که می سازد این جمعیت را اینطور و اساس را اسلام از اول بنا کرده است‚ به طوری که با همین ایده و با همین برنامه به پیش برود و اگر چنانچه واقعا بفهمند و بفهمانند که مساله چه هست و این عزاداری برای چه هست و این گریه برای چه اینقدر ارج پیدا کرده و اجر پیش خدا دارد‚ آنوقت ما را ملت گریه نمی گویند‚ ما را ملت حماسه می خوانند. اگر بفهمند آنها که حضرت سجاد سلام الله علیه که همه چیزش را در کربلا از دست داد و در یک حکومتی بود که قدرت بر همه چیز داشت‚ این ادعیه ای که از او باقی مانده است چه کرده است و چطور می تواند تجهیز بکند‚ به ما نمی گفتند که ادعیه برای چیست. اگر روشنفکران ما فهمیده باشند که این مجالس و این دعاها و این ذکرها و این مجالس مصیبت جنبه سیاسی و اجتماعی اش چیست‚ نمی گویند که برای چه این کار را بکنیم. صحیفه نور ج16 ص209